Sunday, August 20, 2006

11 Enerji Düşmanı...

İnsanı yorgun düşüren 11 enerji düşmanı ne diye sormuş olsalardı bana birkaçından öteye gidemezdim herhalde. Yani böyle şaka gibi 11 maddenin 11'ined sayamaz, sayamadığım gibide kesin atmasyon olayına girerdim. Bilmiyorsan ya üçkağıtçılık yapıp sallayacaksın yada konuyu kaynatacaksın diye bos yere dememisler:))) Kim söylediyse ağzına sağlık valla tam benlik bir söz olmus:)))))

Geçtiğimiz günlerde Seninle dergisi bu konuyu yeni sayısına taşıyarak, kronik yorgunluk ile tüm bu etkenler arasında şaşılacak bağlantılar olduğunu tespit etmişler. işte Seninle dergisinin yeni sayfasına taşıdığı bu konuyla ilgili başlıca detaylar...

1. Derin uykuda bizi rahatsız edenler... Gürültü stres yaratır ve stres tansiyonu yükseltir. Sonuçta sürekli halsiz ve uykulu oluruz. Bunun için size önerimiz yatak odanızdan saat gibi ses çıkarabilecek tüm eşyaları kaldırmanız olacaktır.
2. Kahve ve çay...6 fincandan sonrası zarar! Kafein uyarıcı etki yapar, yani beyne daha fazla enerji emri verir. Günde 3 fincan çay veya kahve içersek, bu canlandırıcı özellikten iyi şekilde faydalanırız. Fakat miktar ikiye katlanırsa, kafein ve tein vücudumuzdaki demiri emer. Bu durumda beyin ve kalbe yeterli oranda oksijen gitmez. Sonuçta kendimizi çok yorgun hissederiz.
3. Karbonhidrat uyku hapı etkisi yapar. Tüm karbonhidratlar, aç karnına yenildiği zaman ağırlık yapar. Siz siz olan aç karnına bu besinleri tüketmemeye özen gösterin.
4. Su eksilirse dikkatiniz de dağılır. Her gün yaklaşık 8 bardak su içmemiz gerekiyor, yoksa hissedilir bir biçimde enerji boşluğuna düşeriz. En iyisi, her saat başı içine biraz limon suyu sıkılmış bir bardak su içmektir.
5. Cep telefonu hipnozdan beter 20 dakikadar uzun telefon görüşmelerinin uyku hipnozu gibi bir etki yaptığı ortaya çıktı. Dolayısıyla uzun süreli ve sık olarak telefonla konuşmak bizi yorar.
6. Duş alacağımıza yatağa geri dönelim daha iyi... Suyun sıcaklığı vücut sıcaklığının çok üzerindeyse bünyemiz uyku getiren hormonları fazlasıyla salgılamaya başlar. Akşamları iyi uyumak için sıcakla sabahları enerji depolamak için ılık suyla yıkanın.
7. Bazı besinlere karşı dayanıksız olabilirsiniz. Her şeyi doğru yaptığınız halde zinde değilseniz çölyak hastası olabilirsiniz. Bu bünyenizin tahıl nişastalarını işleyememesi anlamına gelir. Baş ağrısı ve yorgunluktan şikayet eden bu kişilerin buğday, arpa gibi tahıllardan uzak durması gerekir.
8. Kola bünyeyi aside boğar... Az harekete bir de aşırı kola, çay ve et tüketimi eklenirse, bünyede aşırı asit meydana gelir. Sonuçta da dolaşım bozuklukları, migren, bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi rahatsızlıklar yaşanır.
9. Gürültü de yorar... Uzun süreli gürültüye maruz kalan insanların enerjisi tükeniyor. Bağıra çağıra konuşan insanların arasında olmak bile insanı yormaya yetiyor.
10. Floresan ışığı kronik esnemeye neden olur... Floresan ışık, öğrenme ve konsantrasyon yetimizi yüzde 60 oranında düşürür. Gün içinde saatlerce bu ışığa maruz kalan birinin bağışıklık sisteminin zayıfladığı ispatlandı. Bu da kronik yorgunluğa neden olabilir.
11. Küften uzak durmalı...Bulunduğunuz ortam yeterince havalanmıyorsa küf oluşabilir. Bünye, küfe tıpkı mikroplarda olduğu gibi karşılık verir, bununla mücadele eder. Bu da açıklanamayan sürekli yorgunluğa neden olabilir.
BİR ÖNERİ: Zencefil ve karanfilli bir kek vücudunuzdaki mutluluk hormonlarının üretimini artırır, sizi canlandırır. Çayıda tercih sebebi olabilir tabii ki...Muskat da "myristicin" adı verilenbir madde içerir ki, bu madde doping ile çok büyük benzerlik taşır.

20 Comments:

At 2:07 AM, Blogger beyazpiyano said...

hımmm güselll bende enerji denen şey değişken birgün çok iyi birgün çok kötü :( hepsini okuyım deniyim bakim ne olcak
hoşgeldin birdaha böle uzun süreli kaybolma merak ettik yaff

 
At 5:34 AM, Blogger erva said...

wayyysss yaw kimleri görüyorum böyleee. tamam tamam kızmayınız kaybolmam bir daha böyle... :)))))) Senin tatil nasıl gecti bokeym:))

 
At 6:09 AM, Anonymous Begüm said...

Sorma;)tbugün tam derin uykudayken dışarıdan gelen araba sesleri mahvetti uykumu.KAlkıp bakacak halim olsaydı bağıracaktım yapana.O derece gürültü vardı yani.En sinir olduğum şeydir ben uyurken yapılan gürültü.Hele hele çalar saatin sesine gıcık olurum:)

 
At 6:38 AM, Anonymous Tuba said...

Aaaaa koladan vazgeçemem ben! Hele bu sıcak yaz günlerinde!! :D

 
At 6:57 AM, Blogger erva said...

Begüm bende saat sesine illet olurum. Mümkünse yattığım odada duvar saati falan olmayacak. Hele kolumda hiç ama hiç:))))
Uyuma esnasında araba gürültüleri ve komşuların ahırda yasıyormuslarcasına ses çıkartmalarınada ayrıca fitil oluyorum. Öyle anlarda toplu katliam yapasım geliyor inan...

Tuba benimde bu soğuklarda hos yaz kıs farketmiyor vazgeçilmezlerim arasında yer alıyor kola... Kola'da olmasaymıs halimiz ne olacakmıs böyle:)))

 
At 7:44 AM, Blogger Banu & Paris said...

super bilgiler, hemen kaydettim bile. ozellikle geceleri sicak, sabahlari ilik dus alinmasi durumuunu bilmiyordum uyku icin :)

 
At 11:08 AM, Blogger erva said...

Banuu hosgeldinn sefalar getirdin. Mailimden araklamasyon usulü verdigim bilgileri begenmene de sevindirik oldum doğrusu:)) Sevgilerimle

 
At 12:04 PM, Blogger . said...

FISTIĞIIIIIIIIIIIIM BİRTANEEEEEEEEEEM NE GÜZEL YAZMIŞSIN, BUNLAR UYGULAMA OLAYINA GEÇİLMELİ, BİR DE SENİNLE DERGİSİ ALMAYALI UZUN ZAMAN OLDU, BU AYINKİNİ ALAYIM EN İYİSİ :))


BEN GİTMİYORUM BURALARDAYIOM,
SARI ŞEKERİM SENİ NE KADAR ÖZLEDİM AMA ANLATAMAM.
KOCAMAN HATTA EN KOCAMANINDAN MUCXXXXXXX

 
At 12:38 PM, Blogger arimayasilgisi said...

Selam erva,
sizin okul anilariniz guzeldir eminim, ama inan bana amerika'da hic guzel anilar kalmiyor. Bir bildikleri icki ve uyusturucu icip kudurmak. Turkiye'deki muhabbet ya da arkadaslik yok bunlarda. Tek basima okula gidip geliyorum cok sIkici geciyor zaman. O yuzden kurtulmayi cok istiyorum.
Diyet konusuna gelince, tabiiki yazarim yaptiklarimi. Gorusmek uzere.

 
At 7:08 AM, Blogger CRESCENT said...

Az su içmek her zaman en büyük sıkıntım oldu...:(
Kocaeli-İzmit haaaa, kendimi yakın hissettim birden...:))

 
At 7:28 AM, Blogger vintage biscuit said...

8. maddeye yurekten katiliyorum
aralik ayindan bu yana Kola ve diger tum gazli icecekleri hayatimdan cikardim cok ama cok mutluyum . simdi ne kadar gereksiz bi icecek oldugunu anliyabiliyorum . ayran , su veya sarap eslik ediyor bana artik yemeklerimde :)))

herkesinde bir an once kola bagimliligindan kurtulmalarini diliyorum

 
At 7:54 AM, Blogger ZEHRA said...

canııımmmm benn geldimmm siyarete seniii:))) kocamannn öpüyorr bilgilerini beynime kaydediyoooo ve de gidiyorumm:))) senii kocamann ama enn kocamanından tekrar öptümm:)))

 
At 10:44 PM, Blogger erva said...

Crescent sen nerdesin ki merak ettim simdi. Birbirimize bu kadar yakın olduğumuza göre:)) Sevgilerrr

püsküütttt gelmis hosgelmisss:))) Ben bir ara bağımlılık derecesinde kola manyağıydım diyebilirim rahatlıkla. Kör sabahta kalkar kalkmaz yaptığım tek sey buz gibi asitli kolayı içip tekrar zıbarıp yatmaca seklinde devam etti bu durum. Ama baktım ki zarar vermekten baska bisey yapmıyo kısım sen bu sevdadan vazgeç bari oldum. Buna yakısıklı sevgilimin istekleride göss önünde bulundurulunda cayapacak bisey kalmadı. Simdi bol miktarda su ve sodaya talim. Arada küçük kaçamaklar yapıp alkol aldığımızda oluyo tabe:)))

Zehraaa hosgeldim bızdıkımmmmm. Bu arada unutmadan bir ara msn lerimizi alalımda bloglara yazamadığımızda oradanda devam ettiririz. Merak ediyorum valla haber alamayınca... Peaceeeee canım benim bu sözüm sanada ona göre... İkinizide çok kocaman en kocamanından muckluyorum:)))

Arımaya öncelikle hosgeldin bloğuma. Yurtdısında okumak elbetteki zordur. Sonuçta ailen orada yasamıyorsa otomatikman kendini diğer kisilerden soyutlama moduna geciyor insan. Yurtdısında okuyan birkaç arkadasım vardı onlarda senin gibi aynı dertten muzdaripti. Ama anlatmayada basladıklarında inanılmaz maceraları falan oluyor. Belkide ben biraz fazla maceraperesti. Bak o da olabilir... Herseye rağmen öğrenciliğinin kıymetini bil ve bu günlerin tadını çıkart... Sevgilerimle

 
At 5:18 AM, Blogger CRESCENT said...

Aslında manevi yakınlık :)) İzmit babamın memleketi.O yüzden öyle dedim...:)

 
At 7:05 AM, Blogger ZEHRA said...

YAWS ŞEKERCİM SANA ULAŞACAK MAİL ADRESİN YOK Kİİ:(( BİZ PEACE VE NİLÜFER İLE MSNDEN KONUŞUYORUS AMA SANA ULAŞAMIYORUS:(( SEN BANA MAİL ATARSAN EĞER BEN SANA MSN LERİ ULAŞTIRIRIM;) OLAR MI ŞEKERCİM CANIMCIMM BIZDIKKCIMMMMMMMMMMMMMMMM..ÖPTÜMM SENİ EN KOCAMANINDAN;)

 
At 2:22 PM, Blogger Serpilce said...

Sevgili Erva'cığım
Ne kadar güzel ve faydalı bilgiler vermişsin.paylaşımın için sağol .
Öptüm.

 
At 10:41 PM, Blogger . said...

KOCAMAN GÜNAYDIIIIIIIIIIIIIIN :)))
ÖPÜYORUM SARI ŞEKERİM BENİM, BAK SEN YOKSUN BU DEFA DA OLMAZ Kİ!!

 
At 10:51 PM, Blogger kayhan said...

coladan asla vazgeçmem midem ne zman delicek onu bekliyorum :)
sonracıma bendeki enerji cok oynak bazen patlmaya yakın volkan gibi oluyor bazende tam tersi

saatleri mesela sevmem hele o tik tak itk tak sesler yokmu işte beni deli eder anında uykum kacar ben saat kırmıs adamım duvardaki saate operasyon düzenledim o sinirle düşün sen al kır annem sabah görüncede anneee duvardan düşmüş sanırım:)
halbuki kendi ccan sağlığım ailem için yaptım hiç pişman değilim:)

bu arada günaydın

 
At 11:10 PM, Blogger ZEHRA said...

günayyyyyyyyyddddddddınnnnnnnnn:)) uyannnn hadiii:))))))) kocamnnn öpüyorummm senii:)))))))))

 
At 11:17 PM, Blogger erva said...

CRESCENT İzmit demek babanın memleketi... Valla bende burda dogmusum ama babamın memleketi degil:)) Baba memleketlerinden tutturamadık:)))

ZEHRA guzelcim o halde ben sana bir mail gonderirim. Oradan benide eklersiniz listenize... Peac ve Niluferide ben eklerim listeme:))) Ayyyy sevindirik oldum simdiden valla... Komacan muckladım seni guzelcim..

Serpil ablacım verdigim bilgileri begenmene cok sevindim. Destegin ve guzel commentlerinle sende sagol canım benim... Sevgi ve kocaman opucuklerimle...

Peace canımcım gecikmelide olsa gunaydın mesajına daha yeni cevp yazabiliyorum. İnsanın tatil modu dedikleri sey boyle bir sey olsa gerek... Umarım gunun nese icerisnde ve cok guzel gecerrrrrrrr:))) Bu arada Zehraya mail gondericem. Benide msn listenize alın gebertirirmmmmmm:)))Optum komacannnn sekerlerin en sekeriiii

kayhan valla bir zamanlar kola benim icinde buyuk bir tutku halindeydi. Ozelliklede ogrencilik zamanlarımda. Ama simdi ogghh deme derecesindeyim... Mideni delmeyi basardıgın zaman bizede haber verde toplu olarak gecmiş olsun cicegi gondeririz hic olmazsa
Duvardaki saati kırma mevzunada cok guldum ya:))) Bu arada bir gecikmeli gunaydınnda sana gitsin:)))

Veeeeee son olarak hepinize kocamannnnnnn gunaydınnnn... gununuz nese dolu gecsinnnnnnnn:))))))))))

 

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker